Onze werkwijze
Ontdek de unieke werkwijze van MoZ: hele klassen studentmentoren bezoeken wekelijks een volledige klas mentees op hun eigen school.
Er zijn drie instroommomenten per jaar: september, november en februari. Het exacte startmoment wordt gezamenlijk bepaald.
Er is sprake van een zeer zorgvuldige matching zowel op het niveau van welke scholen we aan welke opleidingen koppelen, als de matching van leerling en student waarbij op basis van interesses, leervraag en karakter koppels ontstaan.
1
De bijeenkomsten vinden altijd plaats onder schooltijd en op de school van de mentees
2
De bijeenkomsten zijn ingeroosterd in de lesroosters van mentees en studentmentoren
3
Er vindt geen selectie van de mentees plaats. De hele klas doet mee
4
De begeleiding is één-op-één.
Er worden duo’s gevormd tussen studentmentoren en mentees
5
De studentmentoren en mentees zien elkaar wekelijks één uur
De relatie wordt aangegaan voor een periode van 20 weken
6
De studentmentoren hebben wekelijks een intervisie onder begeleiding van een docent
7
De studentmentoren komen vanuit diverse opleidingen uit Rotterdam
8
We werken met lectoren, docenten, studenten en leerlingen aan onderwijsinnovatie vanuit EMI