Karim Erja bouwt merken van en rondom mensen met een buitengewoon talent binnen de sport, entertainment en lifestyle wereld. Eigenlijk is hij manager van hun carrièreplanning. Zijn cliënten zijn o.a. Rico Verhoeven, Timor Steffens, Summer de Snoo en een reeks professionele voetballers.
“Vroeger heb ik verschillende mensen gehad die mij bewust en onbewust hebben geholpen (gevormd): mijn voetbaltrainers door de manier van coachen, bepaalde leraren door hun wijze van communiceren, vrienden, klas- en teamgenoten. Ze hebben mij geholpen, omdat ze je scherp houden door te prikkelen of gewoon te praten. En natuurlijk hebben mijn ouders mij geholpen door zichzelf te spiegelen aan hun verhalen over hun eigen jeugd.
Gelukkig besefte ik al op jonge leeftijd dat de wereld om mij heen een netwerk is van mensen die je verder kunnen helpen in het leven en natuurlijk ook andersom. Ik kijk bijna altijd naar overeenkomsten en niet naar verschillen tussen mensen.
Het is makkelijk om iemand te wijzen op een andere denkwijze, terwijl je het ook (even) kunt negeren en kunt kijken naar wat jou en de ander wél verbindt. Je hebt dan veel sneller een klik en openheid voor een verder gesprek, dat weer tot andere mooie dingen kan leiden.
Ik wil met mijn positieve houding en openheid anderen inspireren om hetzelfde te doen, zodat je samen verder komt en elkaar versterkt. Stel je voor als heel de maatschappij zo zou zijn?!”