Ik dacht na over de dingen die mijn mentor tegen me zei.Mayrena van Burg, leerling PT010
Het leukste van de mentorbijeenkomsten vond ik de kahoot-quizzen. We deden er bijna elke week wel één. Soms ging die over Disney-prinsessen en andere keren over wiskunde of Nederlands. Het was leuk om een spelletje te doen over schooldingen, omdat je dan toch ook wat leert. Toen ik van onze docent hoorde dat we een mentor zouden krijgen, leek het me meteen heel leuk om van een leerkracht in opleiding extra begeleiding te krijgen in schoolvakken. Mijn mentor studeerde voor docent Biologie en toevallig ben ik niet goed in dat vak. Ze heeft me een aantal tips gegeven, waardoor ik toch goede cijfers haalde voor toetsen. Natuurlijk was huiswerk niet het enige waar we het over hadden. We bespraken ook hoe ons leven er buiten school uitziet en ik vond het leuk om het daarover te hebben met haar. Mijn mentor en ik hadden goed contact met elkaar en ze was heel eerlijk tegen me. En dat vind ik belangrijk. Soms liet ik haar wat zien en dan gaf ze me verbeterpunten. Daardoor wist ik dat ze altijd eerlijk tegen me was en luisterde ik ook beter als ze me advies gaf. Toen ik bijvoorbeeld ruzie had met mijn vriendin, zei mijn mentor dingen als “een derde kans bestaat ook”. Over dat soort dingen ging ik dan nadenken. En met die vriendin heb ik het weer goedgemaakt.
Ik zit op een school met extra aandacht voor dans en theater. Ik heb hiervoor gekozen omdat ik vanaf het begin van mijn basisschoolperiode altijd al actrice wilde worden. Met mijn mentor heb ik gekeken naar opleidingen die je dan moet doen. Omdat we allerlei websites bezochten, ontdekte ik dat ik off stage veel leuker vind. Nu wil ik kostuums gaan ontwerpen.